IKO kontra MyWallet

Trwa bardzo ciekawy pojedynek między bankiem PKO BP, a Polską Telefonią Cyfrową o to, która firma będzie miała więcej klientów elektronicznej portmonetki. Na razie wyraźnie prowadzi PKO BP i jego aplikacja IKO.

Elektroniczną portmonetkę jako pierwsze zaproponowało klientom sieci T-Mobile PTC. Szefowie firmy kilka razy odtrąbili sukces, a jedną z jego miar miało być zdobycie 5 tys. klientów w ciągu trzech miesięcy oferowania usługi MyWallet. PKO BP tę samą liczbę klientów zdobył w … pięć dni, a w ciągu kilku następnych doszedł do 10 tys. W kilka dni po banku o przekroczeniu 10 tys. poinformował operator sieci T-Mobile.

Sama liczba klientów, którzy aktywowali usługę niewiele mówi, ale – niestety – tylko PKO BP ujawnia więcej szczegółów na temat korzystania przez klientów ze swej aplikacji do mobilnych płatności. PTC ogranicza się jedynie do informowania, że z usługi mogą korzystać klienci czterech banków.

Walka operatora z bankiem jest o tyle ciekawa, że teoretycznie operator ma więcej potencjalnych klientów niż bank. PTC chwaliło się, że w końcu 2012 roku obsługiwało 16 mln 40 tys. kart SIM, w tym 6 mln 996 tys. SIM postpaid. PKO BP na koniec 2012 roku prowadził 6 mln 220 tys. ROR. A jednak to bank – jak na razie – wygrywa w rywalizacji.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: