Nic nie może wiecznie trwać

Marcin Gruszka, rzecznik P4, operatora sieci Play zapowiadał na dzisiejsze południe sensacyjne zmiany w ofercie pre-paid. 12.00 dawno minęła w Warszawie i Londynie, a oficjalnych informacji o ofercie Play jak nie było.

Z tego co publikują internetowe serwisy telekomunikacyjne wynika, że Play za 10 zł zaoferuje swoim klientom usług przedpłaconych – wyłączeniem dwóch profili Play Fresh – nielimitowane SMS do wszystkich sieci. Przyznam, że jeśli to wszystko co miał do zaoferowania Play, to nie oznacza to nic innego tylko to, że marketingowo-piarowa góra urodziła mysz.

Dlaczego?

Zacznijmy od tego, że gdy w marcu 2009 roku P4 wprowadzało taryfę Play Fresh w zamian za doładowania można było – na zasadzie promocji, ale jednak – dostać – w zależności od wysokości doładowanie – od 500 SM do 5 tys. SM ważnych – w zależności od wysokości doładowania – od 7 dni do 50 dni.

W lutym 2010 roku wprowadził dodatkowy dopalacz do tej oferty – „stan darmowy w Play Fresh”, czyli możliwość bezpłatnego dzwonienia do sieci Play przez 30 dni w zamian za doładowanie nie mniejsze niż 30 zł i po wysłaniu kodu aktywującego. Aby ponownie móc dzwonić do Play za darmo całą procedurę trzeba było po 30 dniach powtórzyć. Moim zdaniem powstała wówczas najlepsza taryfa pre-paid na polskim rynku.

Dobre czasy w Play Fresh zaczęły się kończyć z końcem września 2010 roku, gdy w tej taryfie zaczęły obowiązywać trzy profile – Darmowe SMS do wszystkich sieci, Darmowe rozmowy i SMS w Play i Darmowy internet w Play Fresh. Użytkownicy Darmowych rozmów i SMS za 10 zł mogli dokupić pakiet Darmowych SMS do wszystkich sieci, a ci, którzy wybrali Darmowe SMS do wszystkich sieci mogli – w tej samej cenie – dokupić pakiet darmowych rozmów do Play.

Osłodą zmian z września 2010 roku było wprowadzenie atrakcyjnego pakietu – za 10 zł dostawało się 30 zł do wykorzystania na rozmowy, SMS i MMS do wszystkich sieci oraz pakietu 600 SMS do wszystkich sieci za 6 zł.

W czerwcu 2011 roku P4 zrobił kolejny krok w kierunku pogorszenia Play Fresh. Wprowadził cykliczną opłatę za usługę zbieraj minuty (za pełne 2 minuty połączenia odbieranego klient dostaje 1 minutę na połączenia wychodzące). Wcześniej pakiet aktywowany był jednorazowo. Na całe szczęście starym klientom pakiet zbieraj minuty działa na pierwotnej zasadzie. Koniec ubiegłego roku przyniósł ciche zakończenie promocji w postaci pakietu 30 zł za 10 zł.

Marcin lubi rozdawać drukarki. Ja lubię dedykować piosenki.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: