Czas na prąd i gaz

Co ma telekom wspólnego z prądem i gazem? Zupełnie oczywiste jest skojarzenie, że zużywa oba media, a zwłaszcza prąd. Przykład Magyar Telekom pokazuje, że może również sprzedawać prąd i gaz swoim klientom.

Telekomy szukają sposobu na podniesienie przychodów i zysków. Sposobem może być właśnie wejście na rynek detalicznej sprzedaży prądu i gazu, tak jak to zrobił węgierski telekom, którego właścicielem jest Deutsche Telekom. Model sprzedaży jest zbliżony do znanego z telekomunikacji BSA, czy WLR.

Jaki korzyści mają klienci Magyar Telekom z tego, że wybrali akurat tego dostawcę? Sprawa jest prosta – kupują te media o kilka procent taniej. Korzyści dla Magyar Telekom też są dość oczywiste – zarabia na różnicy między cenami hurtowymi i detalicznymi, a przy okazji ma dodatkową usługę stabilizującą bazę klientów.

Moim zdaniem w jest tylko kwestią czasu, by np. grupa Telekomunikacja Polska zdecydowała się na wprowadzenie podobnej oferty dla swoich abonentów. Zdziwiłbym się, gdyby – mając doświadczenia grupy DT na Węgrzech – na tę samą ścieżkę nie weszło PTC. Powiem więcej, nie wykluczam, że stosowne projekty w którejś z tych firm, a może w obu zostały uruchomione.

Samo wejście przez telekomy na rynek sprzedaży prądu i gazu abonentom powinno być pierwszym krokiem. W drugim telekomy mają szansę zautomatyzować odczyt liczników i wykorzystać do tego usługi M2M. Przetestowany u siebie projekt można zaoferować innym firmom sprzedającym prąd i gaz gospodarstwom domowym.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: