O smartfonach w .pl

Toni Ahonen wykonał niesamowitą robotę. Na podstawie różnych źródeł zestawił obraz światowego rynku smartfonów. W zestawieniu, na 26. pozycji załapała się Polska.

Opracowania Ahonena nie ma sensu tu analizować. Każdy może od wczoraj przeczytać😉 Postanowiłem zweryfikować dane dotyczące Polski. Wynika z nich, że na koniec roku w użyciu może być u nas ok. 7,1 mln smartfonów. To dobre dane, czy złe? To pytanie zadałem dziś Robertowi Siewierskiemy, szefowi Nokia w Polsce.

Według Siewierskiego, dane są prawdopodobne jeśli uwzględnimy najstarszą i najszerszą definicję smartfonu, czyli, że jest to komórka z otwartym systemem operacyjnym, który umożliwia instalowanie aplikacji. Inaczej mówiąc smartfonami są np. bardzo dobrze sprzedające się w Polsce jakiś czas temu Nokie E51 i E52 (w sumie ich sprzedaż u nas wyniosła blisko 2,7 mln sztuk).

– Część z nich na pewno jest używanych – mówił mi szef Nokii w Polsce, a ja nie zaprzeczałem, bo E51 od czasu do czasu sam używam jako rezerwowego telefonu (na zmianę z Nokią 6310i😉.

Spytałem też Roberta Siewierskiego o jego szacunki dotyczące udziału Nokii w rynku używanych w Polsce smartfonów. Jego zdaniem jest to nadal powyżej 40 proc., czyli – odnosząc się do danych Toni Ahonena – udział jest zdecydowanie wyższy niż na świecie (26 proc.).

Skomentuj

