Przykrycie, a nawet dwa

W języku PR-owców funkcjonuje pojęcie „przykryć jakieś zdarzenie/informację innym zdarzeniem/informacją”. Wygląda na to, że w historii jednego z największych polskich operatorów mamy właśnie taką sytuację. Na dodatek chyba nieplanowaną,

Najważniejszym wydarzeniem dla PTC w maju i czerwcu miał być rebranding, czyli zmiana szyldu i zmiana barw oraz wszelkie wydarzenie z tym związane. Media owszem interesowały się rebrandingiem, ale nie trwało to zbyt długo. Nawet w rebrandingowych wywiadach prezesa PTC całkiem sporo miejsca zajęło inne wydarzenie, czyli sprawa MTR.

Dziś można spokojnie powiedzieć, że zamiast porozumienia MTR za inwestycje, efektem którego miało być spowolnienie obniżek stawek tych pobieranych przez opłat za kończenie połączeń w sieci PTC, mamy stan wojny spółki z regulatorem. W konflikt zamieszana jest już ambasada Niemiec (via list interwencyjny ambasadora Republiki Federalnej Niemiec do wiceminister infrastruktury), a więc także rząd zachodniego sąsiada. Na dniach zamieszana będzie także Komisja Europejska (via list Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji do KE).

Sprawa MTR aktualnie bardziej absorbuje media niż rebranding. Czyli go – jak mówią PR-owcy – przykryła.

Jakby tego było mało, uwagę mediów od rebrandingu odciąga też znajdująca się na ostatniej prostej transakcja sprzedaży Polkomtelu. Tu emisji jest także dużo. W piątek okazało się bowiem, że z gry wypadł jeden z faworytów mediów i analityków, czyli TeliaSonera.

Dwa przykrycia to więcej niż jedno. Ale dzięki nim maj i czerwiec w polskiej telekomunikacji są ciekawe.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: