Tanio nie jest

Cyfrowy Polsat poinformował, że 1 MB danych będzie kupował od Mobylandu za 0,00903 zł netto. Umowa jest bezterminowa, a na razie CP zamówił 12 mln GB i będzie za nie płacił w przyszłym roku w 12 równych miesięcznych ratach.

Szybkie rachunki pokazują, że jeśli w tej umowie 1 GB ma 1024 MB, to przyszłoroczne przychody Mobylandu z umowy z CP wyniosą 110 mln 960 tys. 400 zł. Policzyłem ile taki sam pakiet kosztował mnie, gdybym go kupił – aktywując odpowiednią liczbę usług – w którejś z austriackich sieci komórkowych. Prosty rachunek mówi, że byłoby to 12 mln euro, czyli ok. 48 mln zł. Gdy podzieliłem się tym spostrzeżeniem z Virrusem dodając, że „tanio nie jest”, w odpowiedzi usłyszałem: „to przenieś się do Austrii”. Cenna rada.

Odpowiedź Virrusa skłoniła mnie do dalszych rachunków. Policzyłem, ile za owe 12 mln GB zapłaciłbym w Play kupując odpowiednią liczbę aktywacji usługi Play Online 10 GB. Wyszło mi nieco ponad 62,4 mln zł. W Orange (Orange Free 99) taki sam pakiet kosztowałby mnie 198 mln zł, w Erze (Blueconnect 79) – nieco ponad 135,4 mln zł, a w Plusie (iPlus Prywatnie 75) – prawie 128,6 mln zł. Przy wyższych ofertach kupowanych w W3 koszt byłby niższy.

Mam świadomość, że maksymalne prędkości transferu w CP są wyższe niż w pozostałych sieciach. A mimo to Austria nie daje mi spokoju. Zwłaszcza, że austriackie koszty, tak jak koszty u B4 zawierają VAT…

Skomentuj

