Galaxy Tab lubi dane

10 dniowych obserwacji wychodzi mi, że tablet Samsunga jest bardzo danożerny. Średni dzienny przesył danych – po odliczeniu pierwotnej instalacji appsów – to ok. 100 MB.

Przyznam, że jak w tydzień od włączenia licznika przesłanych danych (Netmeter) – osobno dla sieci WiFi, osobno dla mobilnego internetu – lekko zaniemówiłem. Suma przekraczała 700 MB. Zdziwiło mnie to tym bardziej, że do serfowania po necie używam Opery Mini, czyli przeglądarki teoretycznie bardzo efektywnej pod względem zużycia danych.

10 dni używania Galaxy Tab pozwala mi powoli wyrobić sobie opinię o baterii: nie jest to najmocniejsza strona tego urządzenia. Bywały dni, w których tablet odłączony rano od ładowarki wieczorem wymagał podłączenia. Pewnym usprawiedliwieniem może być to, że mam w tle uruchomione różne, głównie newsowe aplikacje.

Mogę też już śmiało powiedzieć, że – biorąc pod uwagę mój profil używania tabletu – nie ma w zasadzie żadnej różnicy między funkcjonalnością Galaxy Tab i iPada. Jedyne czego mi brakuje to kilku aplikacji dostępnych na iPada i niedostępnych na tablety z Androidem. Szczególnie doskwiera mi brak dobrych polskich aplikacji newsowych, w tym elektronicznych gazet i tygodników. To, że można zrobić fajną aplikację na androidowy tablet pokazuje np. apps New York Times, czy Wall Street Journal. Bloomberg na iPada nie różni się od Bloomberga na tablet z Androidem.

Skomentuj

