I po strachu

Troszkę bałem się pierwszego spotkania z Samsung Galaxy Tab. Bałem się rozczarowania. Wszak w domu od kilku miesięcy jest iPad, czyli taki wzór metra z Sevres, lub – jak kto woli – benchmark dla innych tabletów. Okazało się, że obawy były niepotrzebne. Na szybko mogę powiedzieć, że tablet Samsunga daje radę.

Jak dla mnie jest bardziej poręczny od iPada. To sprawia, że pisanie na nim, gdy ekran jest w pionie jest dużo łatwiejsze niż na tablecie Appla. Klawiatura ma jednak tę wadę, że kropka i przecinek są umieszczone na jednym klawiszu. Aby postawić przecinek trzeba go dłużej przytrzymać. To spowalnia pisanie. Mam nadzieję, że w Markecie jest jakaś wygodniejsza klawiatura i da się zainstalować w tablecie Samsunga.

Od razu przyznam, że tablet Samsunga to pierwsze urządzenie z Androidem 2.2 (FroYo), które mam w ręku. I jestem pod wrażeniem. Mentalnie zatrzymałem się na 1.6, więc skok w jakości i wygodzie jest niesamowity. To co boli w porównaniu z iPadem, czy generalnie iOS to brak możliwości uporządkowania ikon aplikacji. A może po prostu nie umiem tego zrobić i muszę się pouczyć? Poza tym nawigacja jest prosta i logiczna.

Ściągnąłem z Marketu kilkanaście appsów, które zawsze wgrywam w urządzeniach z Androidem. Niektóre z nich dostosowane są do wielkości wyświetlacza tabletu Samsunga, a inne – jak „New York Times” – nie. Są trzy rzeczy, które wgrałem po raz pierwszy: dwie gry (by zobaczyć jak wygląda grafika i animacja w grach; na razie jest zaskakująco dobrze) oraz apps do robienia screenshot’ów. Ta ostatnia aplikacja bardzo mi się podoba, choć – nie ma co ukrywać – nieco przekłamuje kolory.

I to tyle pierwszych wrażeń. Mam nadzieję, że będą kolejne odcinki, tak jak było w przypadku Wave i Xperii.

8 responses to this post.

  1. Mi się w Tabie (mowa o tych paruminutowych obcowaniach w sklepach, żadne konkretne używanie) nie podobają te samsungowe nakładki na czysty Androidowy UI. Froyo broni się sam.

    Odpowiedz

  2. Posted by maciejbe on 1 Grudzień 2010 at 00:45

    Jeżeli 2.2 nie różni się w tym względzie od 2.1, to rzeczywiście nie umiesz układać ikonek🙂 Przyciskasz ikonkę dłużej i…

    Odpowiedz

  3. Posted by Tomasz Świderek on 1 Grudzień 2010 at 00:48

    … i wskakuje z menu na główny pulpit…

    Odpowiedz

    • Posted by Tomasz Świderek on 1 Grudzień 2010 at 00:50

      A mnie chodzi o układanie w menu😉 Kiedyś układały się alfabetycznie, co już pozwalało na łatwiejsze szukanie. Teraz są w kolejności ściągnięcia

      Odpowiedz

    • Posted by maciejbe on 1 Grudzień 2010 at 01:29

      na używanym aktualnie 2.1 apsy układają się alfabetycznie. Może masz gdzieś sposób sortowania?🙂

      Odpowiedz

  4. Posted by marcinmichon on 1 Grudzień 2010 at 03:05

    a nie odnosisz wrazenia ze jest tandetniej wykonany od ipada? czy zamienil bys ipada ? Swiadom korzysci ktore przemawjaja za Tabem, jakos nie moge sie przekonac a chyba bym nawet chciał😉

    Odpowiedz

    • Posted by Tomasz Świderek on 1 Grudzień 2010 at 12:58

      Aluminium iPada jakos nie robi na mnie wrazenia😉
      Co do zamiany – odpowiem za dni kilka😉 Powoli zaczynam wiedziec czego mi brakuje…

      Odpowiedz

Skomentuj

