O poziomie i pionie

– Nie od razu jabłkofon zbudowano – mówią mi znajomi, gdy opowiadam im o wrażeniach z używania Wave. To wiem. Ale też wiem, że o problemach trzeba mówić, a producent/operator powinni na nie reagować, bo w następnym kroku klient podejmie niekorzystną dla nich decyzję.

Dziś z całą odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że w układzie pionowym klawiatura Wave jest dla mnie zbyt mała i przez to niewygodna. Nie mam szczupłych kobiecych paluszków. W układzie poziomym sprawdza się świetnie.

Lech Okoń z Telepolis.pl też ma zastrzeżenia do pionowej klawiatury: „QWERTY pionowa jest słabsza od tej w iPhonie, bo ekran z racji proporcji jest węższy. Ale nie przesadzajmy – da się na tym pisać na zasadzie »klepię gdzie popadnie, niech telefon się domyśli« – czyli jak na iPhonie”.

Wave zaczął też używać jeden z moich znajomych. Oto jego spostrzeżenie dotyczące klawiatury: „Natywna klawiatura w pionie nawet niezła, w poziomie super. Piszę jako posiadacz i wielbiciel HTC Legend – Wave jest lepsze, choć HTC lepszy w słowniku”.

Zastanawia mnie lokalizacja oprogramowania. Wybrałem język polski i szybko okazało się, że polski jest prawie wszędzie. Nie ma go w aplikacji Twittera. Za to Twitter ma ciekawą funkcję – podaje dokładny czas wpisu. W innych aplikacjach, czy to na komórki, czy to komputerowych tego nie znalazłem.

Dostrzegłem też, że są jakieś kłopoty z działaniem aplikacji Twitter i Facebook – nie wszystkie wpisy są publikowane.

I na koniec o sklepie z aplikacjami. Jest ubogi, bardzo ubogi (ledwie nieco ponad 350 appsów), a na dodatek nic ciekawego w nim nie znalazłem ;-(

Skomentuj

