Na fali, czyli przygoda z Samsungiem Wave

Wczoraj zacząłem kilkudniową przygodę z Samsungiem Wave. I już teraz mogę powiedzieć, że jakość wyświetlacza jest niesamowita. Dostrzegłem zalety ekranu Super AMOLED. To co widzę na wyświetlaczu jest przyjemne dla oka, kolory są nasycone, a obraz ostry.

Początek przygody, czyli włożenie karty SIM i uruchomienie telefonu przebiegło bez kłopotów, co jest o tyle ważne, że zazwyczaj muszę trochę pokombinować ca mam nacisnąć, albo gdzie podważyć obudowę, by włożyć SIM. Tu zdjęcie klapki tylnej obudowy udało się od razu.

Od razu muszę się przyznać, że od dawna nie miałem jakiegokolwiek Samsunga w ręku, więc nie jestem w stanie porównać menu i interfejsu użytkownika z innymi telefonami tego producenta. UI w Wave jest w sumie przyjazny, choć trzeba się go nauczyć.

Po kilkunastu godzinach używania mogę powiedzieć jeszcze niewiele.

To na co szybko zwróciłem uwagę, to prędkość działania. Wave mimo procesora z zegarem 1GHz, w mojej opinii, nie jest demonem prędkości. Przejście z pionowego na poziomy układ wyświetlacza zajmuje chwilkę. Jeszcze gorzej jest, gdy czy to w aplikacji Fecebook, czy to w Twitterze przyciskam któryś z klawiszy na ekranie. reakcja następuje po kilku sekundach. Nim doszedłem, że tak jest myślałem, że nie trafiłem w pole, albo, że ekran dotykowy kiepsko reaguje i naciskałem jeszcze raz. Telefon zapamiętuje oba dotknięcia najpierw realizuje pierwszą komendę, a potem – o ile w tym miejscu na innym ekranie jest jakiś przycisk – drugą.

W tym miejscu ważna uwaga. Lech Okoń nie miał jeszcze kłopotów z czasem reakcji. Potwierdził spostrzeżenie o przełączaniu między pionem i poziomem pisząc: „Animacje nie są może idealne ale aż takich dramatów nie odnotowałem”.

Różnica między telefonami, które mamy w ręku polega na tym, że ten, który on testuje ma oprogramowanie producenta. Testowany przeze mnie ma oprogramowanie w wersji Ery. Lech sugeruje, bym przywrócił ustawienia fabryczne i popatrzył co wtedy będzie. Pewnie tak zrobię, ale dopiero za kilka dni.

Skomentuj

