Gra muzyka, a WiFi śpi

W sobotę znalazłem wreszcie chwilę czasu, by posprawdzać jak X10 sprawuje się jako odtwarzacz muzyki. W sumie wypadł nieźle.

Pierwsza próba nakarmienia karty pamięci plikami MP3 nie była udana. Po podłączeniu telefony kablem do komputera na wyświetlaczu pojawił się napis, że karta pamięci jest niedostępna. Wyjąłem kablem wyłączyłem telefon, wyjąłem baterię, wyjąłem kartę pamięci, włożyłem kartę pamięci, włożyłem baterię, włączyłem telefon i karta była dostępna. Po podłączeniu kabla znów pojawił się napis, że telefon nie widzi karty. Tym razem zaryzykowałem i przerzuciłem pliki do telefonu. Okazało się, że trafiły na kartę pamięci, czyli tam gdzie miały być. Czy _ten_typ_tak_ma_😉

Słuchając Blast Marcusa Millera stwierdziłem, że X10 całkiem nieźle sobie radzi z dynamicznie nagranymi utworami z dużą ilością basów. Ze słuchawkami na uszach spędziłem kilka ładnych chwil, gdy nagle odtwarzacz zamilkł. Czyżby odtwarzania aż tak szybko rozładowywało baterię? – pomyślałem.

Okazało się, że telefon przerwał odtwarzania, by poinformować mnie, że poziom naładowania baterii spadł poniżej 10 proc. Potem jeszcze kilka razy przerywał, by podawać kolejne komunikaty. Chyba nie lubię takiego sposobu powiadamiania o niskim poziomie baterii.

W weekend przeczytałem, że nie tylko ja mam wątpliwości co do działania WiFi w X10. Już kilka dni temu zaobserwowałem, że mimo włączenia WiFi na stałe łączność z access pointem nawiązywana jest dopiero w kilka chwil po odblokowaniu wyświetlacza i już po uruchomieniu aplikacji potrzebującej dostępu do internetu. Nim do tego dojdzie telefon informuje, że _nie_da_się_ połączyć z siecią, bo WiFi śpi. Tego też nie lubię.

Skomentuj

