Z X10 dzień pierwszy, czyli wrażenia estetyczne

Dostałem do testów Xperia X10, telefon komórkowy Sony Ericssona z systemem operacyjnym Android. Dawno nie bawiłem się nowym modelem komórki, więc postanowiłem pospisywać wrażenia. To pierwsza część.

Pierwsza reakcja B, czyli mojej lepszej połowy: piękny i elegancki. Mogłabym go mieć jako następcę mojego iPhone (ma 2G).

B: Jaki ma system?

Ja: Android.

B: Czyli taki jak Gugielek (G1 – przyp. t.św.), może być.

Po wstępnej akceptacji estetycznej zaczęła się tradycyjne dla mnie zabawa: jak zdejmuje się tylna część obudowy, by wyjąć baterię i włożyć kartę SIM. I od razu refleksja: jak ja lubię E71 za te dwa przyciski na boku obudowy. Naciskam je i mam dostęp do baterii i kieszonki na SIM.

Po kilku chwilach oglądania X10 w odpowiednim miejscu podważyłem obudowę i zdjąć jej tylną część. Karta SIM Play znalazła się w telefonie. Przy okazji po raz kolejny skonstatowałem, że nie lubię plastikowych obudów.

Po włączeniu telefonu znana z innych komórek HTC automatyczna konfiguracja ustawień internetowych. W X10 można ją pominąć, co jest ważne, gdy nie planujemy dodatkowego płacenia za transmisję danych.

I czas na pierwsze wrażenia z używania: jak na moje łapy troszkę małe klawisze. Mniejsze niż w iPhone.

Synchronizacja z Gmailem poszła bezproblemowo i mam w telefonia swoja książkę telefoniczną.

Chwila zabawy w ściągnięcie z Marketu kilku ulubionych aplikacji. Ależ ten Market w ciągu ostatnich kilku miesięcy się zmienił. A dokładniej zmieniła się popularność appsów od czasu, gdy ostatni raz tu zaglądałem. Od razu widać, że telefony z Androidem poszły w lud – użytkowe aplikacje z rzadka występują na pierwszych miejscach wśród najpopularniejszych.

Skomentuj

