Simy Play nie lubią X10

Poranek przyniósł niemiłą niespodziankę. Po wyjściu z domu przypomniałem sobie, że nie zadzwoniłem do kilku osób. W wyjąłem z kieszeni X10, z książki sprawnie wybrałem numer i …. cisza. Jeszcze raz i to samo. Inny numer. Bez zmian. Lekko zirytowany ponawiałem próby, a potem wyjąłem inny telefon i zadzwoniłem z niego najpierw do siebie – operacja udana X10 odbiera połączenia – a potem tam gdzie planowałem dzwonić.

Dziwne zachowanie telefonu zaniepokoiło mnie. Uznałem, że godne jest wpisu na Facebook.

Walcząc z nową usługą, czyli brakiem możliwości dzwonienia wyłączyłem i włączyłem X10, a potem wyjąłem baterię i SIM i ponownie włożyłem. Nadal nic.

Na konferencji Emporii spotkałem Andrzeja Gładkiego, który w PTC zajmuje się telefonami. Opowiedziałem mu swoje przygody. AG wyjął z kieszeni HTC Desire (też ma OS Android), zmieniliśmy karty w telefonach i okazało, się że zarówno mój SIM, jak i X10 umieją dzwonić. Po krótkiej dyskusji uznaliśmy, że wina zapewne leży po stronie SIM.

Po powrocie do domu dodatkowe testy z innym SIM Play. Efekt ten sam. Kolejny etap testów, to karta SIM innego operatora. Padło na MVNO Telefonii Dialog. Ten SIM umie dzwonić.

Na razie trudno ocenić jak bardzo prądożerna jest X10. Za to już mogę powiedzieć, że aparat z 8Mpx w pomieszczeniach robi takie sobie zdjęcia oraz, że powiększanie fotek na ekranie nie jest takie fajne jak w iPhone.

A propos fotek. iPhone przyzwyczaił mnie, że zdjęcia robi się dotykając w odpowiednim miejscu ekran. Z używania Nokii mam odruch, że do zrobienia cyfrowego zapisu obrazu służy środkowy przycisk nawigacyjny. W X10 taki przycisk jest na boku obudowy. A jak wiadomo przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka.

PS Poprzedni wpis o X10 jest lekko spóźniony. Miał być wklejony do blogu rano…

Skomentuj

